מירון: גדולי ישראל בקריאה: "עצרו את חילול כתבי הקודש"

    ארי טננבוים No Comments on מירון: גדולי ישראל בקריאה: "עצרו את חילול כתבי הקודש"

    לאור המקרים הקשים והתמונות המזעזעות מחילול כתבי הקודש, יצאו גדולי ישראל וכן גם בד"ץ העדה החרדית באזהרה חמורה שלא לחלק דברים הטעונים גניזה במירון, כדי למנוע חילול הקודש | כמה שקי גניזה נאספו לפני שנתיים?

    17:03
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on הפתעה בפוניבז': מונה ר"מ חדש וצעיר משושלת מיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כבר כמה שנים שהעוסקים במלאכת הקודש, האברכים היקרים שדואגים בכל עת לכבוד כתבי הקודש, אינם נותנים מנוחה לעצמם בימים שלפני ל"ג בעומר, ואף בימים שלאחריו, כאשר לדאבוננו בשנים האחרונות כל פעם מחדש חזו במקרים עגומים של כתבי קודש הטעונים גניזה מתגוללים בחוצות מירון בבזיון נורא, דבר זה נעשה על ידי מפיצים ומולי"ם שונים שמציפים את המקום כולו באלפי אזכרות שם שמים מפורשים, ולמרבה החרפה דפים חוברות וקונטרסים אלו נרמסים תחת רגלי ההמון העולים לפקוד את ציונו הק' של התנא האלוקי רשב"י.

    לאור המקרים הקשים והתמונות המזעזעות מחילול כתבי הקודש, יצאו גדולי ישראל וכן גם בד"ץ העדה החרדית באזהרה חמורה שלא לחלק דברים הטעונים גניזה במירון, וכן בשאר מקהלות עם, בכדי למנוע חילול הקודש.

    דברים אלו מתפרסמים מאחר ובשנים האחרונות הולכת ומתעצמת העובדה העגומה כאשר לדאבוננו עשרות אלפי עותקים של ספרי קודש, חוברות, קונטרסים, עלונים, סידורים וכיוצא בהם, המחולקים בל"ג בעומר במירון נרמסים בבזיון נורא תחת רגלי ההמון.

    עסקני הגניזה מציינים שאפילו וכאשר יהודי ירא וחרד שם לב לחרפה הנוראה וחש להרים את הדפים הטעונים גניזה ומניח אותם על גדר או על מעקה כלשהו, אבל העובדה העצובה היא שבסופו של דבר מושלכים כל הדברים בסופו של יום אל האשפתות, וחילול השם הנגרם הוא איום ונורא.

    הם מספרים בכאב ממה שהתרחש בשנה שעברה במירון, כאשר טונות של כתבי קודש הטעונים גניזה התגוללו והתפזרו על פני כל רחבי ההר בבזיון נורא. כמויות גניזה עצומות שעמדו מונחים במשטחים שלמים או מפורקים למחצה כמעט וחוללו, ורק הודות למסירות נפשם של עסקני הגניזה ניצלו ברגע האחרון, כאשר אותם אברכים יקרים העוסקים במלאכה לשם שמים עמלו בעבודה קשה ומפרכת במשך למעלה מ-15 שעות תחת השמש הקופחת למנוע את חילול הקודש, ובסייעתא דשמיא אחרי התאמצות רבה הצליחו להציל את הגניזה מבזיון נורא, ומי יודע כמה כתבי קודש לא עלה בידם להציל, ה"י.

    כל זאת מלבד פעילותם המסורה במשך כל השנה, כאשר עסקני הגניזה לא חוסכים כל מאמץ על מנת למנוע את חילול הקודש המתרחש בהר מירון, ובמיוחד עמלים בימים שלפני ל"ג בעומר בהתקנת המתקנים המיוחדים להנחת הגניזה, ובמשך כל היום הם משוטטים ממקום למקום ואוספים את הגניזה במסירות נפש עד כדי התעלפות.

    גדולי ישראל שליט"א הזדעזעו מאד בראותם את התמונות המחרידות מחילול הקודש המתחולל במירון ביומא דהילולא של התנא האלוקי רשב"י, ויצאו בקריאה ואזהרה חמורה לכל המפיצים האחראים לחילול כתבי הקודש הנוראי, והורו בצורה נחרצת שאסור לחלק דברי גניזה במירון בל"ג בעומר, וכמו כן גם בשאר התקהלויות והתאספויות ציבוריות ללא שום מטרה שהיא, גדולי ישראל מזהירים גם שחלילה לשתף פעולה עם האחראים לחילול הקודש ולא לקבל מהם את דברי הגניזה וכן לא לתרום עבור הדפסת כתבי קודש אלו, ובכך לא להיות מסייע לדבר עבירה וח"ו לתת יד לבזיון הקודש.

    כמו כן קוראים לציבור הקדוש שכאשר מגיעים להר ומחלקים שם את החוברת ועלונים האסורים, אם אין כוונה להשתמש בהם ולקחת למשמרת בבית אין לקחת כלל וכלל את העלונים ולא לרחם על המחלק התורן בתואנה שמא ייפגע, כי בדוק ומנוסה שבסוף אין כוח להחזיק ביד ומניחים בכל מקום אפשרי וחושבים שזה לא יפול מהאבנים הנמצאים בצידי הדרכים, מה שהוכח שזה עף ברוח ונופל ואח"כ דורכים על זה ומתערבב בזבל הרב נמצא בהר, על כן מבקשים בכל לשון של בקשה לא לשתף פעולה עם חברות אלו ולכן כל מי שאינו מעוניין להשתמש בחוברות ותפילות אלו שלא יקח כלל וכלל ולא יחשוב שהוא יניח אצלו בבית בגניזה כי כבר הוכח שבסוף הוא יניח רק בצד בלי לבדוק מה קורה מסביב וכן לשים לב להמ שקורה סביבנו ולהרים את כתבי הקודש באם הם מתגלגלים בביזיון ח"ו.

    בוועד הגניזה הכללית מציינים שלפני שנתיים ערב הקורונה נאספו במוצאי ההילולא 12 שקים ענקיים של גניזה 12 כפול מטר וחצי על מטר וחצי כל שק שוה 18 מטר על 18 מטר גניזה.



    0 תגובות